Saturday, February 12, 2011

BUTANG 'TERBANG'

On the way pergi kerja pagi ni aku drive macam biasa. Bertolak dari rumah pukul 5.30 pagi dan sampai kawasan Ulu Tiram pukul 6.10 pagi. Jalan dah cantik, ada 2 lane. Sebelum ni 1 lane je dan kawasan Ulu Tiram ke Kota Tinggi memang terkenal dengan kesesakan. Tapi sekarang semuanya dah berubah. Ada improvement la orang cakap.

Awal pagi biasanya kereta agak banyak. Lane paling kanan pun tak boleh nak speed lebih 60km/j sebab kat depan memang bersusun kereta yang menyusur masuk dari beberapa persimpangan. Terutamanya di kawasan Ulu Tiram menghala ke Tebrau City. Aku pulak memandu di lane kanan dan kereta memang bersusun kat depan. Masa ni aku perasan sebuah kereta Honda Bandar (Honda City) dok sibuk flash high beam light. Aku hairan jugak, kereta ni apehal pulak nak main high beam. Nak try lampu depan dia yang baru ganti ke? Lama-lama baru aku perasan yang dia nak orang bagi dia laluan. Kejadah apa nak bagi laluan dengan kereta bersusun kat depan tu. Nak suruh diorang tekan butang 'TERBANG' kat kete diorang ke?

No comments:

Post a Comment

PENGEMBARAAN KE ANGOLA (Final)

Part akhir siri pengembaraan ke Angola ni dah lama aku fikirkan untuk di’publish’ ke dalam blog. Sela masa 2 tahun selepas part 3 disia...