Saturday, February 12, 2011

LAN KAWANKU

Lan kawan sekelas aku,
Dia sangat friendship wa cakap lu,
Kalau takde kelas tidur dari pagi sampai petang dah tentu,
Lan pandai gebang walaupun perkara tu dia sendiri tak tau,

Pernah sekali kami tengok bola kat TV satu,
Ada player nangis masa game berlaku,
Kami tanya Lan kenapa player nangis lagu tu,
Lan dengan yakin bagitau "Mak dia meninggal la tu"

Walaupun perangai Lan macam tu,
Subjek Civil Engineering banyak jugak yang dia tau,
Kami selalu jugak tanya kalau ada yang terkeliru,
Nasib baik jugaklah Lan nak membantu,
Lan kata "Ha, yang ni ja..yang ni kacang bagi aku"

Pernah aku dengan Lan jadi tak sebulu,
Sebab dia kedekut taknak extend bagi pinjam VCD kat aku,
Aku cakap kat Lan "Taknak bagi pinjam takpe, blah la lu"
Lan buat tak tau dan terus berlalu,
Mungkin dalam hati dia kata "Bukan VCD hang, ni VCD aku"

Kini aku dan Lan dah baik macam dulu,
Walaupun Lan dah bekerja jauh beribu batu,
Gaji besar tak ingat entah berapa ribu,
Lan, kalau hang hidup senang jangan lupa kawan di U....

No comments:

Post a Comment

PENGEMBARAAN KE ANGOLA (Final)

Part akhir siri pengembaraan ke Angola ni dah lama aku fikirkan untuk di’publish’ ke dalam blog. Sela masa 2 tahun selepas part 3 disia...