Wednesday, February 16, 2011

KICKDEFELLA

Jarang sekali aku baca entry-entry dalam weblog Kickdefella sebelum aku punya blog sendiri. Kickdefella menjadi perhatian masyarakat apabila melancarkan kempen kibar bendera Malaysia secara terbalik sebagai simbol protes terhadap kerajaan ketika itu. Natijahnya, penulis blog Syed Azidi telah ditangkap polis. Namun dibebaskan selepas sebulan ditahan dengan jaminan polis. Pada ketika itulah pertama kali aku dengar kewujudan blog Kickdefella ini.

Baru-baru ini blog Kickdefella mencetuskan sebuah kontroversi baru dengan membongkar kegiatan pelacuran dan perjudian di Kota Bharu, Kelantan. Seperti yang kita tahu, Kelantan berada di bawah pemerintahan Parti Islam SeMalaysia (PAS) dimana negeri itu dikenali sebagai Serambi Mekah selain dari nama Negeri Cik Siti Wan Kembang. Namun, pembongkaran tersebut mencemarkan imej bandar Kota Bharu sebagai bandar Islam. Adalah mustahil kegiatan pelacuran dan perjudian disitu berlaku dengan rancaknya tanpa pengetahuan Pihak Berkuasa Tempatan. Aku tak mahu tuduh yang bukan-bukan tetapi persoalannya dimana mereka selama ini? Kenapa dibiarkan gejala tak sihat ini berleluasa? Hanya mereka yang ada jawapannya.

*Maklumat lanjut boleh dibaca di dalam weblog Kickdefella sendiri.

No comments:

Post a Comment

PENGEMBARAAN KE ANGOLA (Final)

Part akhir siri pengembaraan ke Angola ni dah lama aku fikirkan untuk di’publish’ ke dalam blog. Sela masa 2 tahun selepas part 3 disia...